Gå til hovedinnhold

Våren nærmer seg

Her på Østlandet er det fremdeles vinterføre ute, for min del kunne vi fint greid oss uten det siste snøfallet forrige uke. Men for de som drømmer om skiføre i påsken er det kjempebra. Jeg tror det har vært kjekt for arrangøren av VM i skiskyting også at det ble flotte skiforhold i Holmenkollen. Det ser i alle fall helt fantastisk ut på TV bildene.

Selv drømmer jeg om vår, tørr asfalt og mange fine turer på sykkelen i påsken og gjerne før den tid også. Jeg satser på at jeg kommer meg ut på sykkelen en liten tur allerede i ettermiddag, nå i formiddag skal jeg på svømming sammen med min søster. Vi skal begge delta på Oslo tri 13. august og det betyr jo at vi må forberede oss denne våren og sommeren.

I fjor fikk jeg bihulebetennelse før Nice tri og måtte dessverre bli hjemme i Norge, uansett så hadde jeg ikke fått gjennomført i Nice i fjor på grunn av at arrangementet ble avlyst på grunn av dårlig vær, uværet traff området Cannes og Antibes og det ble dessverre mange menneskeliv som gikk tapt i uværet.
Jeg håper årets utgave ikke blir rammet av uvær da jeg blir å finne på startstreken. Jeg får nerver bare jeg tenker på det kjenner jeg.

Ha en riktig god helg og nyt dagen i dag som om det er den siste!



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Rolig langtur

Lengste turen min siden 2015, som var siste gang Marie og jeg løp maraton fulldistanse. For Børge var det absolutt lengste tur ever, da det lengste han har løpt tidligere er halvmaraton. Turen i dag ble på 30K. Kom på en idé om at det ville være kjekt å ha en mat-/drikke-og skiftestasjon underveis et sted vi ville passere to ganger på turen, og plasserte den lille sorte Poloen min på Brakerøya og bagasjerommet ble rigget. Dette fungerte helt perfekt. Turen ble avsluttet på Lierkroa og vi feiret med hver vår is.

Joggedilla...

Kanskje litt feil at bloggen heter "Joggedilla" da jeg mesteparten av tiden skriver om min kjærlighet til sykling. Men det skal sies at jeg er ganske glad i å løpe også, og min løping er vel for andre jogging. Det har opp gjennom årene blitt flere halvmaraton og noen få full distanse maraton. Jeg har hatt mye vondter i kroppen de siste 10-12 årene, og har nå kommet frem til at mye av dette skyldes andre ting i hverdagen. Nå jobber jeg med å distansere meg litt fra disse tingene og føler for første gang på lenge at dette kan snu gjennom vår, sommer og høst. Det er litt sånn "fri meg fra de onde ånder" 😂 Tiden skal i alle fall jeg benytte til mye aktivitet og glede. Ønsker alle en nydelig mars måned 💛

Endelig juleferie

Har aldri gledet meg så mye til juleferie som i år, 2023 har vært et helvetes år! Det har pågått en nedbemanningsprosess gjennom store deler av året grunnet dårlig økonomi i bedriften. Dette rammer flere av oss, og vi er ikke i mål enda.  Verre er det at koppen dessverre ikke spiller helt på lag om dagen, men satser på å korrigere dette i løpet av 2024, i alle fall fungere bedre enn jeg har gjort i desember måned. På en måte tror jeg mye av dette har en sammenheng med prosessen vi har stått i samt dårlig kostholdsrutine. Det har blitt lite trening i desember, men desto mer italiensk på Duolingo. God Jul & Godt Nytt År!