Gå til hovedinnhold

Forandring fryder...

Det er sjelden jeg stikker innom denne siden nå for tiden, dette skyldes alt for mye å gjøre på jobb samt alt for mye å gjøre på hjemmefronten. Det blir mindre tid til trening og løpe-/sykkelturer. Nå er snart prosjekt rehabilitering hjemme ferdig og alt rundt min fars bortgang er snart ferdig, huset er ryddet, vasket og solgt og det blir overtakelse neste uke. Deilig å få dette gjort før vinteren setter inn for fullt. Endelig kan jeg sette av litt mer tid til trening igjen og kanskje komme inn i gode rutiner igjen.

Akkurat nå gleder jeg meg mest til en ukes ferie i Frankrike i sjarmerende Haut de Cagnes, en liten perle jeg har besøkt de siste 15 årene med min beste venninne. Vi nyter dagene på sykkel langs rivieraen og i fjellene bak som Col de Vence, Gourdon, Gilette m.m. Det er så herlig å bare kunne stå opp, nyte en deilig frokost og deretter gå ut på sykkel og bruke mesteparten av dagen på bare å tråkke, svette, slite og nyyyyte de vakre omgivelsene.

Etter sykkelturene nyter vi noen minutter på en lokale restaurant før vi returnerer til huset for restitusjon og klargjøring før dagens middag som spises på en av de lokale stedene eller nede ved al mare.

Jeg kan ikke si annet enn at "livet er herlig" - ha en fin dag, nyt den!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Rolig langtur

Lengste turen min siden 2015, som var siste gang Marie og jeg løp maraton fulldistanse. For Børge var det absolutt lengste tur ever, da det lengste han har løpt tidligere er halvmaraton. Turen i dag ble på 30K. Kom på en idé om at det ville være kjekt å ha en mat-/drikke-og skiftestasjon underveis et sted vi ville passere to ganger på turen, og plasserte den lille sorte Poloen min på Brakerøya og bagasjerommet ble rigget. Dette fungerte helt perfekt. Turen ble avsluttet på Lierkroa og vi feiret med hver vår is.

Joggedilla...

Kanskje litt feil at bloggen heter "Joggedilla" da jeg mesteparten av tiden skriver om min kjærlighet til sykling. Men det skal sies at jeg er ganske glad i å løpe også, og min løping er vel for andre jogging. Det har opp gjennom årene blitt flere halvmaraton og noen få full distanse maraton. Jeg har hatt mye vondter i kroppen de siste 10-12 årene, og har nå kommet frem til at mye av dette skyldes andre ting i hverdagen. Nå jobber jeg med å distansere meg litt fra disse tingene og føler for første gang på lenge at dette kan snu gjennom vår, sommer og høst. Det er litt sånn "fri meg fra de onde ånder" 😂 Tiden skal i alle fall jeg benytte til mye aktivitet og glede. Ønsker alle en nydelig mars måned 💛

Italia på langs igjen

Det blir Italia på langs igjen, mai/juni 2025, samme rute som i 2022 med noen få forbedringer. Hva skjedde her, resten av posten ble borte 😎 Prøver igjen... Mange syns det er idioti å sykle samme rute en gang til, men hvorfor skal jeg bry meg om det. Årsaken til at jeg vil kjøre samme ruten en gang til er at denne gangen skal jeg ikke kun tråkke for å komme fremover, men nyte områdene jeg sykler gjennom. Nå har jeg testet ruten og vet at det meste løser seg underveis. Amalfikysten skal nytes denne gangen, sist var det mye unødvendig stress. Turen blir like lang, men dropper et par hviledager og slår kanskje sammen noen av de korte etappene samt forsøker å finne alternative ruter til SS18 et par steder. Blir digg å ha dette som motivasjon for all mosjon/trening i 2024.  God helg! 💚