Gå til hovedinnhold

Gardasjøen sommeren 2024

Uke 2 av ferie tilbrakte vi med base i Torbole på Hotel Santoni Freelosophy som ligger i kort avstand fra stranden og det som skjer i Torbole. Etter innsjekking på hotellet gikk turen direkte til "våre venner" hos Mandelli Bike for å leie Basso racer sykler for 3 dager.

Sykkeldag 1 San Valentino
Etter mange dager i fjellsko, skulle det bli digg å endelig komme over på sykkel, men første dag på sykkel ble en skikkelig nedtur for meg. Vi syklet en rundtur på drøyt 80 km med 1.645 høydemeter, en tur vi brukte rundt 5 timer på og grunnen til sneglefart var at jeg var pill råtten. Jeg kan ikke huske jeg noen gang har vært så sliten, hadde mest lyst til å bare grine.


Sykkeldag 2 Sarco - Lago di Toblino
Etter nedtur dagen grein jeg meg til en lett dag på sykkel, en tur med innlagt kaffe- og is stopp ved Lago di Toblino. Turen ble på drøyt 78 km, kun 550 høydemeter og sykkeltid 3 t 51 min. Her syklet vi på sykkelanlegg mesteparten av turen, innimellom vinranker og eplehager.


Påfølgende dag ble det bussing opp til Lago di Ledro og en spasertur på i underkant av 10K rundt i vakre omgivelser rundt sjøen. Det var godt med en hviledag for en sliten kropp.


Sykkeldag 3 Passo Bordala
Ny dag nye muligheter for mer svetting i motbakker, først opp til Monte Velo, deretter til Passo Santa Barbara for å slippe oss ned til Ronzo-Chienis for så å krabbe opp til Passo Bordala, deretter slippe oss ned i retning Rovereto og Mori hvor det stiger opp mot Loppio og Nago før vi slipper oss ned til Tobole. En tur på ca 70 km, 1.560 høydemeter og 4 t 25 min.


Neste dag var det bussing igjen, denne gangen til Limone sul Garda for å ta bena fatt på stigningen fra Limone til Pregasina, Escursionisti Esperti er ruten skiltet med. Dette var feriens varmeste dag og det ble en slitsom dag selv om det ikke ble mer en ca 10 km å gå, vi brukte ca 3 t og fikk 946 høydemeter på klokka.


Sykkeldag 4 Lago di Lagolo
Ut på sykkel siste dag i Italia for denne gang. Vi startet på samme sykkelanlegg som vi tidligere har syklet mye på, men denne gangen valgte vi også å prøve oss på noen nye stigninger. Turen ble ca 83 km, registrerte 1.028 høydemeter og 4 t 25 min aktivitet. Siste sykkeltur ble avsluttet på Bike Farm med en øl og patata fritte.


Områdene rundt Torbole og Riva del Garda er supre for oss mosjonist syklister, her finnes mange flotte sykkelturer bare man tør å bevege seg litt rundt på egenhånd. Vi gleder oss allerede til neste gang vi besøker Italia/Torbole.





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pinsen 2024

For en helg - for et vær - for noen flotte dager, og nå ser det ut til at P2025 er fullt mulig å gjennomføre med sykkeltilhenger etter racer. Vi testkjørte i gamle Lierbakkene i går, lastet hengeren med ca 21 kg belegningsstein. Dette så ut til å funke, så da er den saken haket av. Neste brikke som skal falle på plass er flybilletter som blir lagt ut til høsten. Deretter blir det booking av hotell for hele turen. Nok om sommerferie 2025 for denne gang, sommerferien 2024 er lagt til august måned og går til Italia. Før den tid skal alle dager nytes her hjemme, med hagearbeid, styrketrening, sykling, solbading og alt som hører sommeren til.

Mai måned

Mai er en herlig måned med mye ekstra fridager, de er spesielt fine når finværet slår til og a mor kommer seg ut på sykkelen. Foreløpig syns jeg temperaturen her hjemme ikke er mye å skryte av, så turene blir korte, men sånn er det bare og det passer egentlig bra med korte turer siden jeg forsøker å bygge meg opp etter nedtur og skader. Den siste uken har jeg på fritiden jobbet litt med planer rundt sykkelturen Italia på langs som er planlagt å gjennomføre i 2025.  P2025 blir samme rute som P2022, men skifter noen byer for overnatting og hviledager. Denne gangen blir jeg den heldige som sykler racer uten noen form for bagasje, hvilket jeg gleder meg til. Blir spennende å kjenne på den følelsen.

Joggedilla...

Kanskje litt feil at bloggen heter "Joggedilla" da jeg mesteparten av tiden skriver om min kjærlighet til sykling. Men det skal sies at jeg er ganske glad i å løpe også, og min løping er vel for andre jogging. Det har opp gjennom årene blitt flere halvmaraton og noen få full distanse maraton. Jeg har hatt mye vondter i kroppen de siste 10-12 årene, og har nå kommet frem til at mye av dette skyldes andre ting i hverdagen. Nå jobber jeg med å distansere meg litt fra disse tingene og føler for første gang på lenge at dette kan snu gjennom vår, sommer og høst. Det er litt sånn "fri meg fra de onde ånder" 😂 Tiden skal i alle fall jeg benytte til mye aktivitet og glede. Ønsker alle en nydelig mars måned 💛